An unexpected journey - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van rick Belgisch - WaarBenJij.nu An unexpected journey - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van rick Belgisch - WaarBenJij.nu

An unexpected journey

Door: Rick D

Blijf op de hoogte en volg rick

09 Januari 2013 | Verenigde Staten, Chicago

Dinsdag 8 januari is het eindelijk zo ver naar Amerika voor mijn studie en daarna reizen. Om 5 uur vanuit Bodegraven vertrokken naar Amsterdam om daar naar Londen te vliegen. Op Amsterdam ging alles voorspoedig en via mijn vlucht was ik al snel in Londen. In Londen moest ik een vijf uurtjes wachten om daar naar Chicago te gaan.

Om 13.15 uur ingecheckt en met american airlines de lucht in. Eenmaal in de lucht was er wat te eten. Ik vloog over UK, en via Ijsland, Groenland en Canada ging het vliegtuig naar Chicago waar mijn overstap plaatsvond. Wat opvalt bij Airmerican Airlines is dat de stewardessen net zo breed zijn als het gangpad. Dit verklaard misschien waarom het eten in het vliegtuig wel te etenwas. In het vliegtuig kwam ik nog een Fins meisje tegen die ook in USA ging studeren. Even een praatje mee gemaakt. Zij was tot en met Chicago mijn reisgenoot.

Na een kleine 8 en half uur kwam ik met een half uurtje vertraging op Chicago O´hare aan. Eenmaal uitgestapt door de douane. Dit duurde erg lang. China air was waarschijnlijk net geland en er was een rij van hier tot Peking. De rij voor de paspoortcontrole schoot niet erg op. Ik heb in totaal 3 uur gewacht voor een mooie stempel in mijn paspoort. Door deze vertraging had ik me vlucht gemist. American airlines regelde voor mij een ticket om een (Ken)tucky te doen in een hotel in Chicago, De bus reed ons ook nog voorbij dus heb ik in de kou een half uur met een paar Schotten gewacht.

Eindelijk om half 8 plaatselijke tijd in het hotel aangekomen. Toen ik wat ging eten kwam ik mijn reisgenoot weer tegen. Ze vertelde dat ze haar vlucht ook had gemist. Het eten was echt Amerikaans. Je raad het al BIG. In het restaurant bier besteld kon ook al niet geen ID-kaart bij. Dus maar een cola'tje genoemen. Cola is in Amerika een supergroot glas volgestouwd met ijsklontjes. Voordeel is wel dat je standaard refills krijgt.

Uiteindelijk "vrij" vroeg gaan slapen namelijk 11 uur. Na 25 uurtjes wakker te zijn geweest mag dat ook wel weer. Eerste dag in Amerika was dus niet geweldig door de reis en de lange rij bij de paspoortcontrole. Misschien handig dat de Amerikanen eens belasting gaan betalen zodat ik eerder het land in ben.

Dag twee om 6 uur opgestaan om van Chicago naar Lexington te vliegen. Lexington is een grote stad in Kentucky. Gelukkig ging het dit keer op vliegveld Chicago wel oké en kan ik snel door naar het vliegveld.

In Lexington ben ik op tijd geland. Daar kwam al iemand tegen die op EKU (mijn school) zat. Even een praatje mee gemaakt. Hij vertelde dat het wel een toffe school was. In Lexington werd ik opgepikt door Brian. Een ondernemer die zijn basis heeft in één van de universiteitsgebouwen. Hij wist mij veel over Kentucky te vertellen. Een mooie plek goed voor trips in de natuur en enkele leuke steden in de buurt (Lexington, Cincinnati (voor Q beter bekent als connectikut) en Louisville). Als je Lexington airport uitrijdt kom je langs een weg die loopt tussen de paardenranche. Dit is ook waar de staat om bekent staat. Kentucky is van wat ik er tot nu toe van gezien heb een plek met vele graslandschappen. Erg mooi.

Brian bracht mij naar school waar ik ben ingecheckt. Daarna nodigde hij mij uit een hapje te gaan eten bij een Amerikaans steakhouse. Het eten is daar goed je besteld een steak en daarnaast nog twee bijproducten. Het restaurant was echt een klassiek steakhouse. weinig aankleding en veel eten. en natuurlijk sport op tv.

Nu ik dit verslag type ben ik inmiddels veilig en wel in Richmond beland. De plek waar ik de komende vier maanden zal zitten.

Eerste indruk van Amerika een mooi land met aardige mensen en een douanecontrole die je nog meer vertraagd dan onze plaatselijke vertragingentrots de NS.

Vrienden en familie ik wens jullie de groeten uit de USA!


  • 10 Januari 2013 - 08:22

    Ans:

    Fijn dat je goed aangekomen bent! Ondanks t wachten was t toch een goede en gezellige reis. Ben benieuwd of je op school ook zulke giga porties te eten krijgt.

  • 13 Januari 2013 - 21:49

    Arie:

    geweldig Rick - goede start - leuke meid(en) en goed/veel te eten - wat wil je meer - hoe lang ben je er van plan the studeren? Vind ik goed voor de taal en mensen leren kennen bovendien weg van huis is ook niet schlecht - ofschoon het natuurlijk altijd weer leuk is thuis bij hotel mama te zijn.

    Als je zin en tijd hebt hou dan je fans is op de hoogte.

    Groetjes uit Beieren

    Arie en familie

  • 15 Januari 2013 - 18:59

    Anneke:

    Hoi Rick,
    Nou alleen de reis was al een avontuur op zich :-)
    Veel succes met je studie maar vooral ook veel plezier daar. Geniet met volle teugen want voor je het weet zit je buitenlandse avontuur er al weer op.
    Lieve groet uit Brabant!

  • 01 Februari 2013 - 16:21

    Ans:

    Hoi Rick,
    mooi verhaal, ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Veel plezier daar in dat verre Amerika.
    Groetjes, Ans.

  • 18 Februari 2013 - 22:35

    Joke:

    Hoi Rick,

    Hoe is het? Druk met studie? Nog tijd om de toerist uit te hangen :-)? Ben erg benieuwd naar je 2e verslag.
    Groeten uit Beusichem van ons allen.
    Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

rick

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 13019

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 30 November 2017

Zuid oost Azië

08 Januari 2013 - 09 Januari 2013

To Kentucky

Landen bezocht: