Big adventure starts, Michigan trip to kick off - Reisverslag uit Mackinaw City, Verenigde Staten van rick Belgisch - WaarBenJij.nu Big adventure starts, Michigan trip to kick off - Reisverslag uit Mackinaw City, Verenigde Staten van rick Belgisch - WaarBenJij.nu

Big adventure starts, Michigan trip to kick off

Door: rickd

Blijf op de hoogte en volg rick

05 Juni 2013 | Verenigde Staten, Mackinaw City

Vandaag of beter vannacht begint het avontuur de grote reis door de USA gaat beginnen. Met school kan ik met een scholarship gratis naar Michigan. Samen met Chris, Fred, Tea, Trá en Nayeung gaan we Naar Mackinaw city, Mackinaw island en mount pleasant.
Gisteren naar de Michille Obama speech gegaan, waarschijnlijk zette zei aan tot drinken want in de plaatselijke hoek, de jerzees was het erg druk. Get cray get wild were going to the Jerzees was dan ook het motto. Yes I am thirsty and yes we can drink. Eerst een klein sappie gedaan in de Paddy´s met Jesse en me USA maten, daarna was iedereen te vinden in Jerzees. Deze dag de triple triple Jerzees op de naam gezet. Al met al erg gezellig en na een aantal lichte kontslimmerds en normale kontslimmerds nog even wat jägerbombs getikt. Daarna nog even een after gepakt en toen met Chris noodles wezen eten. Jesse was inmiddels afgehaakt, de insider weet wel waarom. Daarna even een blik tikken op de campus om dan in het bussie te gaan zitten en binnen 10 uurtjes naar Michigan te kachelen. De eerste stop is in een hunting shop. Dus even de geweren van stal gehaald en op jacht gegaan naar opgezette animals. Na een paar stops waaronder het plaatsje van de lord met de naam gay op plaats de bestemming aangekomen, Mackinaw city. Vandaag is het maar een paar graadjes dus niet het lekker weer in Kentucky, waar het klimaat meewerkt aan me neck kleurtje, dat krijg je als je goed integreert hier. Na effe in het hotel te zijn geweest gaan we de stad in. We zijn helaas te vroeg in het seizoen dus is er nu geen hond in het plaatsje. Een echte ghost town dus. In de plaatselijke kroeg horen we dat dit de Jersey shore van Michigan is en dat we net te vroeg zijn. Nadeeltje ik mis de plaatselijke Gym, Tanning spot en Laundry place. De volgende dag gaan we naar het Fort Michigamackinaw waar er een soort levende gescheidenis is. Uiteraard gaan wij ook in de red coat met geweren aan de slag. Je ben ten slotte niet voor niet in Murica. Deze dag ook een hike gedaan, In de duinen. Bijna een hert aangereden dat was het meest spectaculaire van de trip. In de nacht even een kampvuur gebouwd en het plaatselijke vocht geconsumeerd. De dag erna zijn we naar het “spectaculaire” Saint Ignace geweest. De Nederlandse vlag is hier in overvloed dus dat was dan ook wel het hoogtepunt. Daarna een berg beklommen en genoten van het panorama. Daarna zinjn we doorgereden naar upper Peninsula van Michigan. Veel bomen is de goede omschrijving van deze plek. Gelukkig konden we hier een brouwerijtje vinden waar ik de lumberjack en black bear heb gekillt. Daarna gingen we naar de o zo befaamde rode waterval. Onze begeleider van school had het over het drinkbare water in Michigan. Maar dit was niet echt ranja. Wel erg indrukwekkend er kwam meer water met kracht naar beneden dan een gemiddeld oktoberfest. Vandaag gingen we kamperen c.q. kreperen dus heb ik maar in het bussie lopen tukken.
Next day was het dan echt zover naar het plaatselijke eilandje Mackinaw island. Een paardentocht door het eiland en het bezoek aan vrijwel hetzelfde fort bben we bezocht. Op het eiland hebben we de EL-finale gekeken in de horn bar (beter bekend als horny bar) en daarna in een mega luxe hot el verbleven om hierna het plaatselijke nachtleven te experiencen. Er waren wat Michigan mensen op een bedrijfsuitje dus vloeide de PBR rijkelijk. Ook kennis gemaakt met de goldstrike jägermeister shot. Aardige kogel was dat (kadotip “gold strike” voor sinterklaas is dus een idee). De avond kwam op gang en de plaatselijke Michigan bar life kwam op gang. Chris had inmiddels een poging gedaan zijn studie te laten afbetalen Cou gar (hoeveel) moet je hebben. En Nayueng kreeg nog een lapdance van de plaatselijke casanova tot vermaak van de rest. Naarmate de avond vorderde werd het kaft van het koren gescheiden. De Europeanen bleven dus over. De horn bar deed ze naam eer aan dus. Na de after te hebben gezocht door de politie aangehouden doordat we daar niet mochten komen, gelukkig goed afgelopen. Ik typ dit verslag dus. Verder erg opmerkelijk dat je hier kan worden aangehouden met drank op als je fiets ze noemen dat een BUI, biker under influence. Gelukkig heeft de NL-overheid dit nog niet ingevoerd anders zou het begrotingstekort snel zijn opgelost. De volgende dag zijn we gaan fietsen over het eiland. Muggen happen dus, het krioelt er hier van deze beestjes. Ook naar de plaatselijk fudge store geweest. Hier hoorde we dat deze uniek was aangezien de flavor paardenschijt alleen in deze fudge zat. Altijd al willen weten maar ik hoorde dat de meeste mensen schijt aan deze flavor hebben en het gewoon eten. Nu al het eilandje verlaten en op naar mount pleasant. Hier gaan we echte native american cultuur beleven, een doel van de trip namelijk. Dit is gokken in het casino. The soaring eagle is de bestemming. Eerst even bij de all you cant eat geweest om hierna mijn geluk te beproeven. Op de zwartjas tafel ging het lekker maar ik ben uiteindelijk voor 20 dolllar “gescalpt”. Een bekend woord in de omgeving aangezien je niet veel wint hier. Volgens goed esto 5 gebruik moet de nederlaag altijd worden weggedronken dus zijn Chris en ik maar naar de Irish pub gegaan. Mount pleasant bracht genot in een plezante toren van bier. Deze hebben wij dus a la 9/11 gecrashd om daarna maar naar huis te gaan.
Vandaag de laatste dag. We hebben een rondleiding gehad in het zibiwing center over native american cultuur. Erg indrukwekkend en interessant was het. Hierna gaan we terug naar Richmond waar ik wordt afgezet op Toledo, Ohio om mijn eigen avontuur voort te zetten.