Luang Namtha - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van rick Belgisch - WaarBenJij.nu Luang Namtha - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van rick Belgisch - WaarBenJij.nu

Luang Namtha

Door: Rick d

Blijf op de hoogte en volg rick

11 November 2017 | Laos, Luang Prabang

Rond een uurtje of half negen me spullen ingepakt om door te gaan naar Luang Namtha wat in Laos ligt. De van pikt mij op en de rit gaat redelijk voorspoedig tot we in het berggebieden tussen chaing mai en chaing RAI komen. De chauffeur scheurt door bochten waar je 30 mag met tachtig erdoorheen, raakte bijna 5 wagend en wist ook spookrijderstijl iemand in te halen. Introductie van de flitspaal zal Thailand geen windeieren leggen. Gelukkig komen we veilig aan bij chaing RAI war we nog even in 20 minuten de white tempel mogen bekijken. Ik schiet snel wat foto’s en loop met stevige pas weer naar het busje. Next stop chaing kong waar de border met Laos is. Hier wissel ik wat euro’s om voor de laos munt genaamd kip. Kip is niks waard dus heb ik al bijna een miljoen kip. De chauffeur regelt dat wij een taxi naar de border krijgen en hier is het departement doen Thailand tekenen en de bus pakken naar laos. Aangekomen bij de border is het eerst visa on Arrival invullen. Kost een kleine 25 min maar dan heb je ook een visa. Hierna door naar de van die ons oppakt en doorrijdt naar de bushalte. Dis echter lang wachten 30 minuten waardoor ik niet kan eten. Rond 8 uur komen we in een dorpje aan waar je wat kan eten. Gezien ik geen anusmittrileur wil krijgen kies ik veilig voor alleen rijst. Hierna halen 2 andere wat soep dus besluit ik dat ook te bestellen. Aangekomen in de bushalte van Luang Namtha maak ik mezelf miljonair door nog wat te pinnen en na lang zoeken komen we een lift tegen waarna ik in Luang Namtha dorp aankom nog een guest house weet te regelen en een pint scoor om me dure bed van 150.000 kip in te duiken.

S ochtend wissel ik even van room en werk me ontbijt weg om vervolgens een trekking tour te fixen. Luang Namtha staat bekent om haar natuurgebieden. Nipt op tijd weet ik nog een tour op de kop te tikken om naar de lokale markt te gaan om wat voer in te slaan. Hierna stap ik in de bus om naar het national park te gaan. In mijn groep zit gids yosi en nog 5 Israëliërs. Het eerste stuk in de jungle lopen we nog op “vlak terrein” lang een beekje. Na ongeveer drie uur door allerlei bossen en waterstukken te hebben gelopen komen we bij de waterval. Hier rusten we even om door te gaan. Op een gegeven moment. Hakt onze gids wat bananenbladeren om wat later blijkt het het tafelkleed te zijn voor onze lunch. Tijdens het eten stikt het ook van de vlinders. In het bos zitten gigaveel insecten waardoor deet geen overbodige luxe is. Na de lunch gaan we omloop en omlaag dus van boomgebieden naar haast dichtgegroeide bamboogebieden. Tevens komen we ook bij een plek waar veel apen zijn. Verder leeft de cobra hier ook als we er een tegen komen wordt dat met je stok op ze nek beuken. De cobra wijkt ook uit voor mensen dus konden we er niet eentje spotten. Op de hoge top hebben we nog een mooie view en uiteindelijk komen we in de collage terecht. Waar ik wordt opgehaald door een motor die mij via een modderig en slingerend pad naar huis rijdt. Aangekomen eet ik wat en besluit weer naar de stad te gaan en boek mijn busticket voor morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Zuid oost Azië

Trip naar Thailand en regionen

Recente Reisverslagen:

26 November 2017

Cambodia islands

21 November 2017

Phnom phen

21 November 2017

Siem Riep

19 November 2017

Vientiane

16 November 2017

Vang vieng
rick

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 12997

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 30 November 2017

Zuid oost Azië

08 Januari 2013 - 09 Januari 2013

To Kentucky

Landen bezocht: