Siem Riep - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van rick Belgisch - WaarBenJij.nu Siem Riep - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van rick Belgisch - WaarBenJij.nu

Siem Riep

Door: Rickd

Blijf op de hoogte en volg rick

21 November 2017 | Cambodja, Khett Siem Reab

Eenmaal aangekomen met het vliegtuig moet ik eerst door de boarder check van Cambodja. Helaas zitten mijn pasfoto’s in me bagpack waardoor ik 2 dollar meer moet betalen. Gelukkig krijg ik het visum vrij spoedig waardoor ik een tuktuk buiten het vliegtuig charter (stuk goedkoper) om mij naar de stad Siem riep te brengen. Arno had mij 10 keer vertelt dat Angkor Wat een must see is dus ga ik maar is met me eigen ogen kijken of dat waar is.

Eenmaal aangekomen bij het hostel eet ik veilig een philly cheese om me maag wat te stabiliseren en boek een trip naar de floating villages. Na een uurtje rijden worden we in de boot gezet naar het dorp waar je veel kan zien van allerlei planten die in tonle sap groeien. Na het bootritje komen we aan in het dorp waar al de er allerlei huizen op palen in het water staan. Worden garnalen gedroogd enz. Het enige is dat de authenticiteit van het dorp een beetje verloren is door toerisme. Zo worden er kleurboeken verkocht waar kinderen dan als ratten op je afstormen. Het woord No moet je dan ook vijf keer herhalen. Nadat we wat over het dorpsleven van de gids hebben gehoord gaan we door naar de mangroove. Om dit te zien moet je vijf dollar meer betalen. Dus ik besluit dit maar te doen waarna je wordt rondgevaren door een local in dit geval eentje die net zoveel tanden heeft als Ward er mist. Hier zien we wat van het bos om te eindigen op het tonle sap meer. Hier kijk je tot zover het water reikt en zien we zonsondergang aan ons voorbij gaan. In het donker teruggedobberd om vervolgens terug naar het hostel te gaan. Besluit vroeg naar bed te gaan gezien ik moe ben en morgen naar Angkor Wat ga.

De mini van haalt me ongeveer rond half acht op. Hieruit blijkt dat ik in de verkeerde toer zit. Dus wordt ik na aanschaf van me Angkor Wat ticket op een andere bus gezet. Onze bus komt aan bij Angkor Wat en na wat lopen zien we dan eindelijk de tempel. Een groot indrukwekkend staaltje architectuur met op de muren vele wandtekeningen als decoratie. Een knap staaltje werk van de khmer. Hierna door naar de tomb raider tempel, deze is misschien wel net zo indrukwekkend als Angkor Wat gezien de natuur over de tempel heen is gegroeid. Je ziet hier dus bomen die over tempels heen groeien enz erg indrukwekkend. Daarna zijn we doorgegaan naar de lachende buddha tempel waar er een tichtalbuddha beelden staan. Hierna doorgegaan naar de laatste tempel waar je Angkor Wat van een afstand ziet en waar we zonsondergang bekijken. Hierna in het hostel aangekomen even gedouchte. Hierna hoor ik dat er een pub crawl is om 8 uur. Dus snel me nachos naar binnen gewerkt om nog even vijf kroegen te bezoeken met veel shotjes en beer Pong en veel bier was gezellig.

De dag wat kort geslapen dus rond een uurtje of 9 neem ik een persoonlijke tuktuk om de grand tour te nemen en de wat kleinere tempels in het Angkor Wat complex te bezoeken. Hierin zie je wat kleinere en grotere tempels eentje loop je bv over een brug naar een tempel omgeven met water andere zijn kleinere weer een ander is net zo groot als de tomb raider. De tekeningen op de tempel zijn ook weer wat anders en beeltenissen verschillen ook weer per tempel. Al met al een mooie tocht die ik op eigen tempo kon doen. Terug in het hostel neem ik effe een power nap. Ik wordt wakker door hard krakende muziek. In het hostel is er een pool party bezig en ik besluit dus me zwembroek aan te trekken en wat biertjes aan het bad te nemen. De beats dreunen lekker. Ryan en ik besluiten nog een overload shot te nemen; jagerbomb en wodkashot voor de fijnkenner. Om daarna een duik in het bad te nemen wat te dansen en verder is het bad bezaaid met kleine balletjes dus dat wordt lekker naar mekaar gooien. Gezien iedereen het adagium je moet genoeg drinken kent bestellen Ryan en ik nog een biertower en blijft er nog een groep over tot de party is afgelopen om erna nog in de skylounge wat afzakkertjes te nemen. Ik besluit vroeg me nest in te gaan gezien het wekkertje weer vroeg gaat morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Zuid oost Azië

Trip naar Thailand en regionen

Recente Reisverslagen:

26 November 2017

Cambodia islands

21 November 2017

Phnom phen

21 November 2017

Siem Riep

19 November 2017

Vientiane

16 November 2017

Vang vieng
rick

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 4312
Totaal aantal bezoekers 13002

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 30 November 2017

Zuid oost Azië

08 Januari 2013 - 09 Januari 2013

To Kentucky

Landen bezocht: