Chaing mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van rick Belgisch - WaarBenJij.nu Chaing mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van rick Belgisch - WaarBenJij.nu

Chaing mai

Blijf op de hoogte en volg rick

11 November 2017 | Thailand, Bangkok

Op het vliegveld aangekomen mocht ik lang wachten bij de bagage check in. Hier kom ik wel Rachel tegen die ook nar chaing mai vliegt we besluiten wat te eten en daarna na bij de verkeerde check in in te checken. Het vliegtuig is vertraagt en ook druk want in chaing mai wordt een festival/feestdag gevierd. Dat blijkt ook wel als we buiten komen er staat een lange rij voor de taxi ong 100 man. Dus dat wordt lopen nadat er ook geen tuktuks waren. In de buurt. An het centrum is alles verlicht met lampionnen en lichtjes wat het lopen minder erg maakt. In het hostel eet ik even wat om vervolgens naar de stad te gaan met een grote groep die al een kleine borrel op heeft. Zo springt er onderweg 1 op een rijdende tuituk en op plaats de bestemming aangekomen klimmen er wat de brug op. Bij de brug worden er ook allemaal lantaarns de lucht in geslingerd wat waardoor er in de skyline honderden lantaarns zichtbaar zijn. Hierna wat bij de food market gegeten. Eerst kies ik veilig voor een bladerdeeg hapje maar later komen de vissen, krokodillen en struisvogels op tafel. Na een volle maag tijd om te feesten en we vaan naar zoes waar er wat wordt gedronken. Dit is 12 uur al afgelopen waardoor iemand op het idee komt een 30baht per persoon busje aan te schieten om een full moon achtig feest te bezoeken. Echter is de bus te klein dus zit er een van ons op het dak en anderen hangen uit het busje. Gezien de locatie vh feest onbekend is moeten we nog een stukje lopen. Hier wat biertjes besteld en een schmink opgedaan. Aan de mekong kan je nog een soort vuurwerk werpen doen dus mijn backfirde net niet genoeg om iemand te raken. Het feestje is.nu afgelopen dus gaan we nog naar living room te gaan hier tot sluit gebleven en na wat onderhandelen wat van de tuktukprijs afgekregen die me bij bodega hostel afgooid, altijd handig als je de weg niet weet.

Volgende dag wordt ik wakker door de schoonmaaksters die het licht aandoen. Ik besluit maar is om de stad te bekijken dus wordt het wat tempelhoppen. De eerste is middenin met een soort piramide achtige opbouw met hierin een goud buddabeeld. Hierna nog meer tempels gezien. Best mooi wel minder indrukwekkend gezien de grote hoeveelheid. Terug in het hostel een red curry gegeten. Hierna besloot ik om na dagen vooral het nachtleven ontdekt te hebben maar eens een trip te boeken dus morgen vroeg naar bed. In het hostel nog meegedaan aan de shotgun en na een klein drankje naar bed gegaan.

Vandaag vroeg me nest uit. Ik moet namelijk vandaag naar het regenwoud. Met een busje wordt ik opgepikt om vervolgens een kleine twee uur te rijden naar de bergachtige paden die rond het woud liggen. Hier kom ik aan bij de tour guide die me wat uitleg geeft over de tour en geeft me z’n wandelstok mee. Onderweg naar de jungle ligt er nog een dode slang, oppassen dus in de jungle. We klimmen de jungle in en daar scheur ik door me broek. Gelukkig heeft de gids een reserve. Hierna door de natuur de gids legt mij uit wat voor planten en bonen er zijn. Ook eet ik wat noten en vruchten uit de natuur. Na een paar uur komen we aan bij de camping site hier krijg ik kip, banaan een soort kroepoek spul en vers gebakken rijst uit bamboe. Hierna door waar de gids even stopt om wat verse bananen te plukken en we zien onderweg nog wwat vogels en een ananasplant. Om een uurtje of vijf teruggekomen om hierna wat te eten en me hostel te verlengen. Daarna besluiten ethan, Olivier en ik een volgende trip te boeken naar doi inthanon.

Vandaag moeten we zeven uur present zijn om de trip te pakken dus na het wegwerken van een uitsmijter op naar de eerste stop de waterval. Grote van kleine vijf meter is het. Hierna gaan we een bergdorp met een local trip in. Eerst proeven we wat koffie die ik aardig snel wegtik. Blijkt dat die koffie tandjes sterk is, wel drie keer zoveel als op werk, dus lekker stuiterend de bus in door het bergdorp. Waar nog wat rijstvelden enz worden bekeken. Mensen houden hier ook nog kippen en varkens due los rondlopen.
Toen zijn we doorgegaan naar het hoogste punt van Thailand in doi inthanoi. Dit is een cloud forest (type regenwoud) wat op grote hoogte ligt. Tevens is het het eindpunt van de Himalayagebergte. Hier lopen we met guide naar het viewpoint waar je over het hele gebied heen kan kijken. Hierna eindigen we de trek en gaan we naar de pedagoges van de laatste koning van chaing mai en de prinses. S avonds weer wat beerpong gespeeld en naar de zoes in yellow waarna ik het groepje engelsen van de trip vanmiddag weer tegen kom in spicy, een andere club. Met de tuktuk ga ik naar het hostel. Volgende dag zitten ze vol dus besluit ik weer verder te gaan naar me nieuwe bestemming.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Zuid oost Azië

Trip naar Thailand en regionen

Recente Reisverslagen:

26 November 2017

Cambodia islands

21 November 2017

Phnom phen

21 November 2017

Siem Riep

19 November 2017

Vientiane

16 November 2017

Vang vieng
rick

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 12994

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 30 November 2017

Zuid oost Azië

08 Januari 2013 - 09 Januari 2013

To Kentucky

Landen bezocht: