Phnom phen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van rick Belgisch - WaarBenJij.nu Phnom phen - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van rick Belgisch - WaarBenJij.nu

Phnom phen

Door: Rickd

Blijf op de hoogte en volg rick

21 November 2017 | Cambodja, Phnom-Penh

Zeven uur het busje in gestapt naar phnom phen. Hier heb ik voor de verandering is een wat tammer hostel geboekt om maar eens wat slaap bij te tanken. Eenmaal aangekomen dump ik me spullen enz in de kluis en neem na wat vrij actieve dagen een tukkie. Hierna kom ik in de lobby wat Canadezen tegen en besluiten we nog wat te eten. Een Good old burger schuift altijd goed naar binnen. Nog wat gepraat met biertje erbij om daarna me bed in te gaan.

Volgende dag heb ik me bij het hostel ingeschreven voor een tuktuktoer deze brengt mij en 3 andere eerst naar het rode khmer genocide museum. Dit is een voormalig schoolgebouw wat is omgevormd tot een gevangenis in de tijden van de rode khmer. Hier zie je hoe mensen gevangen werden genomen en gemarteld op van die stalen bedden en een soort galgen. In 3 jaar hebben maar een kleine 12 mensen het overleefd. Hierna door naar de killing fields. Hier werden zoals de naam het al vermoed mensen met bosjes omgelegd. Je hoort verhalen hoe hele families worden vermoord. Geforceerd worden dagen op het veld te werken en verhalen van nabestaanden. Erg indrukwekkend, in totaal komt 1/4 van de gehele bevolking om tijdens de drie jaar onder de rode khmer. Na deze ervaringen besluiten we wat te eten en na maagstabilisatie durf ik het weer aan wat lokaals te eten. De khmer curry is gelukkig goed weg te hakken. Hierna lopen we langs de bouvelard waar de rivieren bijeenkomen en zien we het royal palace en nog wat tempels. In de avond gewoon lekker relaxt gechillt in het hostel.

Gezien het weer is verbeterd besluit ik vandaag weer door te gaan. Mijn bus vertrekt rond het middaguur dus besluit ik phnom phen nog verder te ontdekken. Ik ga naar de old market. Ergens weggestopt in een soort krap complex alles is hutje mutje weggestopt. Het food court gedeelte laat wel de beste indruk achter. Kip wordt hier gefileerd je kan levende krabben en vissen uitzoeken en op een gegeven moment spalsht er nog een vis midden op het looppad. Ik loop nog wat in de city rond om door te gaan naar het hostel en uit te checken. Bushalte in om weer door te gaan naar me volgende stop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Zuid oost Azië

Trip naar Thailand en regionen

Recente Reisverslagen:

26 November 2017

Cambodia islands

21 November 2017

Phnom phen

21 November 2017

Siem Riep

19 November 2017

Vientiane

16 November 2017

Vang vieng
rick

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 13016

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2017 - 30 November 2017

Zuid oost Azië

08 Januari 2013 - 09 Januari 2013

To Kentucky

Landen bezocht: